Turistické zaujímavosti

1. Hájske vodopády

Hájske vodopády nazývané aj Vodopády Hlboký jarok sa nachádzajú v krasovej tiesňave Hájska dolina, povyše obce. Dolina vznikla eróznou činnosťou Hájskeho potoka, a vo východnej časti Slovenského krasu oddeľuje od seba Zádielsku a Jasovskú planinu. Na Hájskom potoku, nad obcou sa  vytvorila sústava asi desiatich vodopádov rôznej výšky, ku ktorým sa dá jednotlivo dostať buď z cesty, alebo po lesnom chodníku z obce, vedúcej popri kríži a následne plote posledného domu.

2. Túra po Zádielskej planine

Nenáročná, ale o to zaujímavejšia túra. Uvidíte val hradiska z doby bronzovej, salaš. Východisko je opäť Háj. Asi v strede dediny, cca. 30 m nad obchodom a Espressom, odbočíte na zelenú značku doľava - ak idete smerom hore - ktorá vás vyvedie hore na Zádielsku planinu. Mimochodom tento značkovaný chodník z Hája nie je vyznačený v úctyhodnom veľkom Turistickom atlase Slovenska. Na planine si zájdite pár metrov od chodníka, k označenému miestu, kde stálo hradisko v dobe bronzovej. Tomuto miestu nechýba tzv. genius loci. Kúsok ďalej, pokračujúc po zelenej značke, uvidíte salaš. Za salašom sú nádherné výhľady zhora, na Zádielsku tiesňavu. Dokonca aj pohľad na cementáreň v ústí doliny, presne uprostred obrazu vyzerá v " pohode". Ak sa chcete prejsť po planine na Hačavu, doporučujem si zvoliť trasu po zelenej značke, do Hačavského sedla. Odbočka sa nachádza za výhľadom na dolinu. Po tejto trase vás budú sprevádzať aj tabule náučného chodníka. Z Hačavy sa dostanete v pracovné dni opäť do Hája busom, cez víkendy len pešo.